Partile de meta si campul de SEO din detalile produselor din Gomag

In urma interactiunii cu multi din clientii Gomag, am primit de multe ori intrebarea “dar acolo la campul de SEO, trebuie sa compltez ceva?”, iar raspunsul scurt, este ca DA, si voi datalia acest lucru prin doua puncte detaliate:

  1. Le faci manual pentru fiecare produs in parte. Acest lucru tine foarte mult de nivelul de experienta pe care il ai si de numarul de produse. Sunt clienti care au 20 de produse dar sunt si altii care au 1000+, si atunci este destul de greu sa le gestionezi manual daca sunt multe.

Daca sunt putine, se pot face manual, iar primul camp este “Cuvinte Cheie Aditionale” unde trebuie sa completam cuvintele cheie care sunt relationate cu acel produs pentru ca google sa poata trage o concluzie despre ce ne intereseaza la produsul respectiv.

Daca nu lucram cu site-uri  care ne preiau continutul, campul de descriere pentru feed-uri ramane gol, dar daca lucram, trebuie sa alcatuim o descriere scurta care sa reprezinte produsul respectiv.

Titlul imaginii este alt-ul acesteia, care, de obicei, este bine sa fie titlul produsului care va fi asociat cu imaginea reprezentativa a acestuia.

URL-ul este generat automat in functie de denumirea produsului si de cele mai multe ori nu are nevoie de modificari. Dar, daca dorim o alta varianta de link, care sa fie mai relevanta pentru google, o putem modifica cu usurinta din acel camp. Tine, la fel, de tipul de produs.

Ultima partea si cea mai importanta din acest puzzle sunt “Tag-uri Meta-urile” si avem acolo doua campuri care se numesc “Meta title” si “Meta description” care sunt titlul si descrierea care apar in rezultatele google. Acestea trebuie sa aiba o lungime anume, un numar de pixeli, de fapt, iar ca sa vedeti rezultatul a ceea ce puneti in aceste campuri, trebuie sa intrati pe acest site: https://www.highervisibility.com/seo/tools/serp-snippet-optimizer/ care este un tool foarte util pentru aceste campuri si unde trebuie sa introduceti titlul si descrierea rezultate.

Titlul trebuie sa aiba urmatorul format [numeprodus] emoticon [nume brand] – Aceste elemente ne ajuta sa alcatuim un meta title in care avem numele produsului ca si cuvant cheie, avem un emoticon care sa atraga atentie, ex: ✔️ ✨ ☀️ rolul lor este de a atrage atentia in rezultatele google si mareste sansa de “a fura” click-ul celui de deasupra noastra, iar la final avem partea de brand, pentru a nu rata clientii care cauta nume produs+brand.

Descrierea este un pic mai lunga si poate contine o paleta un pic mai larga de cuvinte cheie, dar, este nevoie ca si aici sa avem numele produsului si un emoticon, de preferat alta culoare fata de ce avem deja in titlu insa nu mai este nevoie sa punem partea de brand. Dupa verificarea in tool-ul de mai sus, le putem implementa in site. Daca partile de meta sunt prea lungi sau prea scurte, atunci google are tendinta sa le modifice si sa puna ce gaseste din pagina mai relevant, iar de cele mai multe ori nu este ce trebuie si ne duce in jos.

  1. Le facem automat prin modulul de SEO Avansat pe care il gasim si aici https://www.gomag.ro/aplicatie/seo-avansat - Acest modul ne ajuta sa alcatuim partile de meta pentru produsele noastre prin cateva click-uri. Aici se aplica foarte bine pentru site-urile care au multe produse si ar manca mult prea mult timp sa le completam pe toate.

Procedura este destul de simpla, se alcatuiesc patternuri in functie de lungimea denumirii produsului, aici putem vedea un exemplu de pattern:

Meta title:[$name] ⭐ [brand]

Incearca produsul ✨ [$name] de la noi si nu poti da gres.

Acest pattern se poate aplica la categoriile dintr-o anumita categorie de produse, iar pentru fiecare in parte putem alcatui cate un atfel de pattern, pentru a le diferentia si a avea o diversitate cat mai mare in partile de meta din site.

Pentru implementare, trebuie sa mergeti in aplicatia “SEO Avansat” pe care ati activat-o in site si sa apasati pe “adauga o regula”, iar acolo o sa aveti “denumire” care de cele mai multe ori este denumirea categoriei pentru a le putea diferentia, aveti “folosita in” unde o sa puneti “detaliile produsului, iar mai jos aveti campuri pentru partile de meta unde implementati acele patternuri de care am discutat mai sus. Dupa asta, trebuie sa dati click pe tab-ul de optiuni, unde va trebui sa selectati categoria/categoriile pentru care acea regula se aplica. Dupa asta, in maxim 5 minute ar trebui sa avem partile de meta in site, si suntem scutiti de o munca titanica.

Sper ca am lamurit toate aspectele legate de tab-ul SEO din partea de produse si ca este pe intelesul tuturor. Va astept cu intrebari/nelamuriri in sectiunea de comentarii. Multumesc.

Sursa foto: Gomag.ro

Alte articole

AI și conținutul pentru blog: Cum să-l folosești eficient

Știu că este un subiect sensibil și că mulți spun că AI-ul nu este potrivit pentru crearea de conținut, dar hai să-l descoperim puțin și să vedem cum ne putem folosi de acesta în postările noastre de blog. Despre blog am mai discutat în trecut și știm cât de important este pentru un site de […]

Read More
Casa parasita din SEO

Nu este vorba de o casa, in mod deosebit, este vorba de site-ul tau, care, daca nu este complet din toate punctele de vedere, va arata precum o casa parasita si google nu il va ranka. De ce ai nevoie, mai exact? Seo on-page. Da, este esential si fara el nu se poate, pentru ca […]

Read More
Ce trebuie să conțină pagina “despre noi”?

Pagina "despre noi" trebuie să fie ca o pagină de wikipedia, este ca o carte de vizită, unde omul intră să vadă istoricul, echipa, certificări, etc: Introducere: O descriere clară și concisă a companiei, cine sunteți și ce faceți. Acesta este locul unde vă prezentați misiunea și valorile. Istoric: Povestea companiei, cum și când a fost fondată, evoluția și realizările importante de-a lungul timpului. Misiune și valori: Ce v-a motivat să […]

Read More
1 2 3 8
© 2020 SEO Pack . Toate drepturile rezervate.