Uite ce pasi trebuie sa urmezi pentru ca impactul negativ din punct de vedere SEO sa fie cat mai mic:
1. Migrarea partilor de meta
Atunci cand continutul tau este mutat in Gomag, trebuie sa te asiguri ca partile de meta sunt aceleasi care erau in varianta veche de site. Trebuie sa faci asta pentru a evita reindexarea paginilor si pentru a pastra vechea structura de parti meta.
2. Continutul din pagini
Continutul din pagini este la fel de important precum partile de meta, acesta trebuie sa se regaseasca si in noua varianta de script. In cazul in care nu avem texte reprezentative pentru categorii sau descrieri, este indicat sa le facem si sa le punem in noua varianta pentru a contracara impactul negativa reindexarii paginilor.
3. Structura URL
Aceasta este cea mai des intalnita greseala care poate aparea atunci cand se face migrarea, iar acest lucru se intampla pentru ca, de obicei, fiecare script are structura lui de link, asa ca este nevoie ca vechea varianta de link sa fie redirectata catre noua varianta, ex:
domeniu.ro/category/piese-auto (wordpress) trebuie sa faca redirect catre domeniu.ro/piese-auto (gomag) - Acest redirect se poate face cu ajutorul aplicatiei redirect 301 de aici https://help.gomag.ro/.../articles/360011754133-Redirect-301
4. Partea de blog
Nu neglija partea de blog, aceasta trebuie mutata o data cu site-ul iar structura acestuia trebuie sa fie ca in varianta veche. Partea de blo este importanta pentru un site de ecommerce, datorita faptului ca aduce in site clientii la care, altfel, nu ai avea cum sa ajungi, acei clienti care cauta subiectele de "Cum sa" si care gaseste solutia prin postarile tale de blog.
5. Submit noului sitemap
O data ce structura linkurilor a fost schimbata, este indicat ca dupa migrare sa se adauge, din nou, sitemapu-ul in google search console pentru ca google sa poata lua in considerare noua varianta a acesteia.
Trebuie sa retii faptul ca reindexarea si repozitionarea site-ului se va face in functie de vechimea si importanta pe acesta o are, iar prin actiunile de mai sus faci ca acest proces sa fie cat mai scurt si usor pentru google, si, implicit, pentru tine.