Cum funcționează algoritmul chat GPT?

Cum ia amploare Chat-ul GPT și cum are și el propriul search, am decis să fac o comparație de rezultate, dar și un mic research despre cum anume funcționează acesta și cum poziționează site-urile în rezultate. În primul rând, am făcut o căutare în modul incognito pe google.ro, pe termenul „rochii de damă”, ales 100% aleatoriu. Rezultatele nu le pot afișa, însă le voi denumi astfel:

  1. Site-ul 1
  2. Site-ul 2
  3. Site-ul 3
  4. Site-ul 4
  5. Site-ul 5

Aceasta pentru a putea face o comparație cu rezultatele obținute din Chat-ul GPT, pentru care am făcut aceeași căutare, iar rezultatele au fost următoarele:

  1. Site-ul 1 – acesta coincide cu primul rezultat din google.ro
  2. Site-ul 6 – acesta nu coincide cu niciunul din cele 5 rezultate de la Google
  3. Site-ul 7 – acesta nu coincide cu niciunul din cele 5 rezultate de la Google
  4. Site-ul 8 – acesta nu coincide cu niciunul din cele 5 rezultate de la Google, însă se află pe poziția 6 în rezultatele Google
  5. Site-ul 9 – acesta nu coincide cu niciunul din cele 5 rezultate de la Google

Având în vedere că rezultatele sunt diferite, se poate trage foarte ușor concluzia că Chat-ul nu își extrage informația din google.ro sau, cel puțin, nu funcționează la fel.

Am întrebat ChatGPT de unde își extrage informațiile și cum clasează aceste site-uri, iar răspunsul a fost următorul:

„Interogarea motoarelor de căutare: ChatGPT utilizează tehnologii de căutare, inclusiv Microsoft Bing, pentru a obține informațiile necesare.

Procesarea și generarea răspunsului: Informațiile preluate sunt analizate și integrate în răspunsul generat de ChatGPT, care este prezentat utilizatorului într-un format conversațional și ușor de înțeles.”

Din ce spun ei inițial, reiese că informația este extrasă din alte motoare de căutare, printre care și Bing. Așa că am fost și pe Bing, unde am efectuat o interogare pentru poziționare, pentru a compara cu rezultatele oferite de ChatGPT. Iată rezultatele:

  1. Site-ul 10 – nu se regăsește în rezultatele ChatGPT
  2. Site-ul 11 – nu se regăsește în rezultatele ChatGPT
  3. Site-ul 1 – se regăsește și în ChatGPT, pe poziția 1
  4. Site-ul 12 – nu se regăsește în rezultatele ChatGPT
  5. Site-ul 13 – nu se regăsește în rezultatele ChatGPT

Rezultatele sunt aproape complet diferite în toate cele 3 comparații, așadar par să fie independente una de cealaltă, deși folosesc aceeași informație – adică site-urile care oferă produsele respective.

Ni se mai spune că ChatGPT procesează și generează răspunsul. I-am adresat o întrebare mai detaliată despre acest proces, dar nu a răspuns punctual, ci a revenit la ideea că oferă răspunsuri datorită utilizării tehnologiilor avansate – de aici înțelegem că nu „dă din casă”.

Am fost curios să văd și ce spun alții despre acest algoritm și, din ce am citit pe Medium.com, am înțeles că este vorba mai degrabă despre o concluzie în timp real decât despre un algoritm fix. Cu alte cuvinte, răspunsurile apar în urma unei analize complexe, realizate în timp real, pe baza mai multor surse și motoare de căutare. Problema este că aceste concluzii sunt foarte diferite și ridică multe semne de întrebare.

 

Alte articole

Iti muti site-ul de pe o platforma veche, pe gomag?

Uite ce pasi trebuie sa urmezi pentru ca impactul negativ din punct de vedere SEO sa fie cat mai mic: 1. Migrarea partilor de meta Atunci cand continutul tau este mutat in Gomag, trebuie sa te asiguri ca partile de meta sunt aceleasi care erau in varianta veche de site. Trebuie sa faci asta pentru […]

Read More
Analiză poziționare Safemag.ro

Cu aprobarea clientului, bineînțeles, am vrut să scot în evidență creșterea proiectului care se regăsește în graficul atașat și să explic cum a avut loc această evoluție. În primul rând, este vorba de o perioadă de 2 ani în care site-ul a avut o creștere naturală din toate punctele de vedere. Un site nu poate crește la nesfârșit, existând fluctuații […]

Read More
Partile de meta si campul de SEO din detalile produselor din Gomag

In urma interactiunii cu multi din clientii Gomag, am primit de multe ori intrebarea “dar acolo la campul de SEO, trebuie sa compltez ceva?”, iar raspunsul scurt, este ca DA, si voi datalia acest lucru prin doua puncte detaliate: Le faci manual pentru fiecare produs in parte. Acest lucru tine foarte mult de nivelul de […]

Read More
1 2 3 9
© 2020 SEO Pack . Toate drepturile rezervate.