SEO si veniturile sunt adesea elementele vitale pentru editorii de web si creatorii de continut. Singurul lucru care are un efect dramatic asupra acestor doua variabile este modul in care vizitatorii site-ului interactioneaza cu un site web si continutul acestuia. Este obisnuit ca editorii sa se concentreze atat de mult pe imbunatatirea traficului organic sau pe cresterea veniturilor site-ului web, incat sa piarda din vedere modul in care vizitatorul site-ului este afectat de modificarile care sunt facute pentru a influenta aceste variabile importante.
Mai jos poti vedea 4 moduri diferite in care vizitatorii site-ului au impact atat asupra traficului organic, cat si asupra veniturilor site-ului web prin comportamentul lor. Editorii cu experienta si proprietarii de site-uri web pot utiliza aceste informatii pentru a imbunatati aceste comportamente pe site-urile lor si apoi pentru a optimiza toate aceste variabile.
1. Vizitatorii care pleaca din site si se intorc in Google reprezinta un minus pentru pagina ta
Acesta nu este un mare secret in comunitatea SEO. Daca un vizitator vine pe site-ul tau dintr-un motor de cautare – in special din Google – apoi revine imediat la SERP (pagina cu rezultatele motorului de cautare) si navigheaza catre un alt rezultat, acesta este considerat un semnal negativ. Dar exista doua moduri in care editorii se pot feri de acest lucru:
- Se pot folosi de analize suplimentare care inregistreaza vizite la nivel de CDN (permitandu-le sa vada toate vizitele, rata de respingere si timpii de incarcare).
- Se pot concentra pe imbunatatirea timpului de incarcare.
Colectarea analizelor la nivel de CDN (tehnologia de livrare continut) este un mod de a inregistra informatiile vizitatorilor in acelasi mod in care o face Google – dincolo de nivelul paginii. Timpul de incarcare reprezinta viteza cu care se incarca intregul continut pentru vizitatori. Este ceea ce conteaza de fapt pentru vizitatori (cat de repede pot vedea si interactiona cu pagina ta). O modalitate usoara de a face acest lucru rapid este prin simpla optimizare a imaginilor.
2. Rata de respingere interna = experiente proaste pentru vizitatorii site-ului
Rata de respingere interna este similara cu o rata de respingere obisnuita care urmareste un utilizator care iese rapid, dar adopta o abordare interna. Rata de respingere interna urmareste timpul petrecut pe diferite pagini ale site-ului. Urmareste afisarile de pagina in timpul unei sesiuni de utilizator, in care utilizatorul poate merge la pagina urmatoare, numai pentru a iesi rapid de pe site sau pentru a naviga rapid catre o alta pagina. Inseamna ca vizitatorii site-ului fac clic, gliseaza sau deruleaza catre pagini pe care nu intentionau sa le viziteze. Aceasta inseamna ca implicarea in pagina este foarte scazuta, ceea ce afecteaza negativ atat veniturile din reclame, cat si parerea motoarelor de cautare despre site-ul tau.
Daca site-ul tau este plin de afisari de pagina cu un nivel redus de implicare si timp redus pe pagina, este posibil ca Google sa vada acest lucru ca pe o experienta nesatisfacatoare.
3. Timpul de implicare iti arata ce le place cel mai mult vizitatorilor site-ului
Timpul de implicare este perioada de timp in care vizitatorii site-ului web se uita activ la o pagina si interactioneaza cu aceasta. Dar atunci cand utilizatorii deruleaza rapid, asteapta incarcarea unei pagini, cauta in alte ferestre sau file, timpul de implicare este zero. Acesta este timpul pe care utilizatorii il petrec citind, vizionand videoclipuri, completand un formular sau consumand activ continut in timpul unei sesiuni de utilizator.
Asta este ceea ce cauta agentii de publicitate. Vor sa cumpere spatiu publicitar pe paginile pe care vizitatorii site-ului sunt implicati activ. Acesta este motivul pentru care observam frecvent rate ale anunturilor legate de timpul de implicare. Pe masura ce site-urile imbunatatesc ratele de implicare si timpul total de implicare, acestea maresc de obicei RPM-urile paginii si veniturile totale din sesiune. In plus, am vazut in mai multe studii de caz ca timpul de implicare are o corelatie puternica si cu SEO. Stim ca Google masoara in mod activ valori precum timpul petrecut pe site pentru a evalua mai bine satisfactia vizitatorului. Timpul de implicare este una dintre acele valori pe care editorii ar trebui sa le optimizeze – atat pentru venituri, cat si pentru cresterea traficului organic.
4. Cat de departe merg vizitatorii site-ului tau?