Fiecare profesionist SEO stie ca link-urile si continutul sunt coloana vertebrala a unei campanii SEO. Link-urile continua sa ramana un factor semnificativ de clasare, dar ce se intampla cand primesti link-uri proaste pe o scara atat de larga incat poate dauna site-ului tau? Site-ul tau poate fi redus algoritmic de catre Google – sau mai rau, vei primi o actiune manuala. In timp ce Google sustine ca este capabil sa ignore link-urile rele, foarte multe link-uri proaste pot dauna clasarii site-ului. Acest ghid iti va explica 8 tipuri diferite de link-uri proaste care pot duce la penalizare.
1. Link-uri in comunicate de presa
Link-urile comunicatelor de presa erau populare in urma cu aproximativ 10 ani. Aceste link-uri erau foarte usor de obtinut. Tot ce trebuia sa faci era sa scrii un comunicat de presa si sa il trimiti catre site-urile de distribuire a comunicatelor de presa. Primeai astfel rapid sute de link-uri. Dar, ca orice tactica SEO care a functionat bine, a ajuns la abuz.
Acum, Google considera ca link-urile comunicatelor de presa reprezinta o schema de linkbulding, deoarece acestea sunt foarte usor de manipulat. In special trebuie sa eviti orice link-uri de comunicate de presa care se bazeaza pe un text de ancora prea optimizat, care vizeaza cuvantul tau cheie principal. Daca trebuie sa ai un link de site din cauza unor factori care nu se afla sub controlul tau, foloseste naked URL sau URL-uri de marca ca text de ancora si foloseste doar un link din zona de contact a comunicatului de presa.
2. Link-uri in forumuri
Pentru a clarifica: nu toate link-urile de pe forumurile de discutii sunt rele. Daca un link provine de la un site de buna calitate, de la un utilizator consacrat, iar link-ul in sine nu este manipulant sau spammy, probabil ca vei dori sa il pastrezi. Cu toate acestea, daca ai mii de link-uri venite de pe forumurile de discutii straine, toate sunt link-uri spammy de calitate scazuta si continua sa vina, ar fi bine sa le dezabonezi. Link-urile de tip spam nu aduc niciun beneficiu din partea Google.
3. Link-uri din guestbook-uri straine
Link-urile de acest gen sunt, de asemenea, manipulative. Link-urile din guestbook-urile straine pot fi plasate manual sau cu ajutorul unui program automat. Multe dintre acestea, pe scara larga, pot provoca scaderi ale clasamentului.
4. Retele de bloguri private (PBN)
PBN-urile erau o modalitate excelenta de a crea link-uri pentru a obtine o pozitie buna in clasament. Puteai randomiza amprenta ta si totul era bine. Puteai vedea castiguri semnificative din utilizarea acestor tehnici. Dar acest lucru nu mai este valabil. Acum, PBN-urile pe o scara suficient de masiva pot duce la pierderea traficului organic. Google este capabil sa detecteze – si sa pedepseasca – majoritatea PBN-urilor. Unele retele de bloguri private pot rezista mai mult decat altele, dar in cele din urma Google le va detecta.
5. Inscriere in directoare
Serviciile de inscriere in directoare spun ca vei obtine o crestere deosebita in urma link-urilor lor. Ti se va spune ca te vor ajuta sa urci in clasamentul Google. Cu toate acestea, nimic nu poate fi mai departe de adevar. Inscrierea in directoare de calitate scazuta va face mai mult rau decat bine pentru clasamentele tale.
6. Comentarii pe blog
Din punct de vedere istoric, comentariile pe blog au fost una dintre cele mai abuzate tactici din SEO. Comentariile spam sunt o tactica veche de obtinere de link-uri care trebuie evitata. Aceasta nu functioneaza! De fapt, le poti multumi bloggerilor ca au introdus nofollow pentru link-urile de pe blogurile lor. Dar exista o modalitate corecta de abordare a comentariilor de pe blog. Cheia este sa lasi comentarii de actualitate pe site-urile relevante de actualitate.
7. Link-uri de pe Fiverr sau alte servicii de link-uri ieftine
Aceasta este inca o tactica abuzata in SEO. Din nou, acest lucru este atat de grav, incat, desi nu fac parte din liniile directoare ale Google, modelele si amprentele ramase in urma acestora sunt probabil evidente pentru algoritmii Google. Nu ar fi greu pentru Google sa creeze un protocol de investigatie pentru a verifica cele mai frecvente modele utilizate de aceste servicii. Tine minte ca persoana cu care vorbesti pe forumurile de link-uri ieftine poate fi chiar un angajat de la Google.
8. Link-uri construite prin programe automate de link building
Ai auzit vreodata de instrumente precum GSA Search Engine Ranker, Scrape Box sau XRumer? Sigur ca aceste instrumente iti pot crea o multime de link-uri. Cu toate acestea, in ultimii ani, aceste programe au devenit mai putin eficiente. Un profesionist SEO nu recomanda utilizarea acestor programe pentru strategia SEO, in special pe site-urile de pe urma carora obtii profit. Daca un profesionist SEO se poate gandi la asta, probabil ca Google are deja mai multi pasi inainte, cu variatii de model deja incorporate in algoritm.
Sa nu mergi niciodata pe sistemul: daca el face, inseamna ca si eu pot si nu voi pati nimic.