Daca ai putina experienta in optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare (SEO), atunci stii ca poate fi un proces care necesita mult timp. Pe langa cercetare, editarea site-ului, redactarea si crearea de linkuri, sa aduci o pagina in topul rezultatelor motorului de cautare nu este o sarcina usoara. Nu este de mirare, asadar, ca una dintre cele mai obisnuite intrebari este „Chiar am nevoie sa optimizez fiecare pagina de pe site-ul meu?”. Pe scurt: Da. Iata de ce:
1. Optimizarea include modul in care motoarele de cautare inteleg paginile site-ului tau
Spre deosebire de vizitatorii umani ai site-ului tau, motoarele de cautare nu pot utiliza informatii vizuale si context pentru a stabili despre ce este vorba pe o pagina. In schimb, se bazeaza pe elemente de text si HTML pentru a determina subiectul fiecareia.
Motoarele de cautare indexeaza aceste informatii, iar atunci cand utilizatorii cauta cuvinte sau expresii specifice, acestea furnizeaza cele mai relevante pagini din baza lor de date. Fiecare motor de cautare are propriul algoritm pentru paginile de clasare, dar cele populare precum Google si Bing folosesc sute de factori pentru a determina modul in care ordoneaza rezultatele.
Daca pagina ta nu furnizeaza toate informatiile necesare pe care un motor de cautare trebuie sa le inteleaga, probabil ca nu se va clasifica bine in rezultatele cautarii. Si mai rau, site-urile care te-au intrecut probabil apartin concurentilor tai.
Aceasta inseamna ca, daca doresti sa ajungi la potentiali clienti, motoarele de cautare trebuie sa fie in masura sa inteleaga site-ul tau. Si cu cat vei optimiza mai multe pagini, cu atat mai bine vor putea face asta.
2. Fiecare pagina poate ranka pentru cuvinte cheie diferite
Desi domain authority (DA) a site-ului tau influenteaza cat de bine pot concura paginile tale cu alte site-uri, ele pot ranka fiecare in functie de cuvinte cheie si fraze diferite. Aceasta inseamna ca, daca site-ul tau are 100 de pagini diferite, poti incerca sa rankezi pentru 100 de cautari diferite.
Pentru a face acest lucru, va trebui sa optimizezi fiecare pagina pentru cuvinte cheie unice. Acest lucru poate parea obositor, dar motoarele de cautare precum Google vor afisa o singura pagina de pe orice site dat in rezultatele cautarii sale pentru majoritatea cautarilor. Aceasta inseamna ca, daca ai cinci pagini toate optimizate pentru acelasi cuvant cheie, vor ajunge sa concureze intre ele. Este mult mai eficient sa alegi cuvinte cheie diferite pentru fiecare pagina. In acest fel, in loc sa concureze intre ele, paginile tale pot concura cu alte site-uri din industria ta.
3. Cuvintele cheie ajuta vizitatorii sa gaseasca ceea ce isi doresc
Cand potentialii clienti incep cautarea pentru lucrurile de care au nevoie, acestia probabil folosesc termeni generali legati de produsele si serviciile respective. Vor cerceta diferitele optiuni pe care le ofera site-ul tau si al competitorilor tai si, eventual, vor face o achizitie pe loc. Totusi, este mult mai probabil ca acestia sa cerceteze optiunile, apoi sa treaca la altceva. Mai tarziu, isi vor reaminti numele site-urilor pe care le-au vizitat si vor dori sa afle mai multe. Acestia vor tasta numele unui produs, impreuna cu un termen precum „pret” sau „recenzii” intr-un motor de cautare.
Daca ai continut optimizat pentru aceste cuvinte cheie, vor putea gasi cu usurinta pagina relevanta pe site-ul tau. Daca nu, este posibil sa faca click pe alta pagina si sa petreaca ceva timp rasfoind site-ul tau pana gasesc ceea ce isi doresc. Ei isi vor pierde rabdarea, vor introduce numele unei companii diferite in acel motor de cautare si vor alege paginile care sunt mai usor de gasit – acesta reprezinta un risc pe care nu ar trebui sa ti-l asumi.
4. Etichetele de titlu unice si descrierile meta pot imbunatati ratele de click
Doua dintre cele mai usoare elemente de optimizat in orice pagina sunt meta titlu si meta descrierea. Acestea sunt scurte (55, respectiv 155 de caractere) si spun motoarelor de cautare si vizitatorilor despre ce este vorba.
Utilizarea cuvintelor cheie in etichetele titlului ajuta paginile sa rankeze mai sus pe acele cuvinte cheie. Si desi meta descrierile nu afecteaza in mod direct clasamentele, acestea pot imbunatati rata de clic (CTR) pentru paginile care se clasifica deja in rezultatele motorului de cautare. Acest lucru poate parea a nu fi un beneficiu SEO, deoarece, de obicei, optimizarea se face pentru a imbunatati clasamentul. Cu toate acestea, scopul unei bune clasificari este, in cele din urma, acela de a atrage potentiali clienti pe site-ul tau. Si daca poti face asta pur si simplu modificand meta descrierile paginilor tale pentru a fi mai informative si mai interesante, merita cu siguranta efortul.
Ca bonus suplimentar, un CTR mare poate fi un semnal pozitiv pentru algoritmii motoarelor de cautare. Aceasta inseamna ca, cu cat castigi mai multe clicuri, cu atat poti ranka mai sus. Deci, desi nu sunt un factor SEO direct, optimizarea meta descrierilor paginilor tale este o miscare SEO inteligenta.